Holunderblüten Joghurt Eis

*scroll down for the english version*

Mein Geburtstagsmenü bestand aus vielen leckeren Gerichten, aber das Highlight für mich war das Dessert. Da gab es Heidelbeeren vom Feldberg mit Holunderblüten Joghurt Eis. Da hätte ich mich echt reinlegen können. Das war einfach nur super lecker.
Daheim machte ich mich gleich auf die Suche nach einem Rezept. Das erste war eine Enttäuschung, da man den Holunderblütensirup überhaupt nicht geschmeckt hat. In der Zwischenzeit habe ich ein Rezept gefunden, welches wirklich gut ist.

500 g Joghurt (3,5%)
200 g Sahne
35 g Zucker
200 ml Holunderblütensirup
1 Spritzer Zitronensaft

Den Joghurt mit Holunderblütensirup, Zucker und Zitronensaft verrühren. Die Sahne steif schlagen und unterheben. Die Masse gut durchkühlen und dann in einer Eismaschine zu Eis werden lassen.
Zu dem Eis passen super gezuckerte Früchte, wie z.B. Heidelbeeren oder Erdbeeren. Auch ein Obstsalat sollte super dazu passen.

elderflower joghurt ice cream

500 g yogurt (3.5% fat)
200 g cream
35 g sugar
200 ml elderflower syrup
1 dash lemon juice

Mix the yogurt with elderflower syrup, sugar and lemon juice. Beat the cream until stiff and fold it under the yoghurt mass. Put it for 1-2 hours in the fridge and then let the ice cream maker do the rest of the work.
The ice cream goes well with sugared fruits, such as blueberries or strawberries. Even a fruit salad should go well with the ice cream.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s